Overzicht Familie website in beeld voor 2016

familie-van-dokkumburg-logo-640-420-overzicht

Welke artikelen werden het afgelopen jaar het meest gelezen en welk artikel had de meeste reacties. Lees het allemaal in het familie website overzicht van 2016.

Live sinds September

De website van de Familie van Dokkumburg is live gegaan in september 2016. De reden achter deze site is dat we een website neer willen zetten waar al onze familieleden een berichtje op kunnen plaatsen om zo het nieuws met elkaar en anderen te delen. Het mooie aan deze website is dat het echt overal over mag gaan! Van een recept tot een geschiedenisles of een uitleg hoe je een foto moet vergroten of verkleinen. Lief en leed wordt gedeeld en persoonlijke verhalen worden afgewisseld met een algemeen artikel hoe je bijvoorbeeld het huis kan verkopen. Om het goede voorbeeld te geven gaan met name Karin en Frans druk aan de slag om de website te vullen met artikelen. Nichtje Marleen heeft er trouwens voor gezorgd dat we een te gek logo hebben voor de website en we moeten natuurlijk niet de bijdrages vergeten van Beppe, Ronald, Samantha, Marleen, Amylyn, Marinus en Jürgen.

Cijfers & Overzicht

We hebben een vliegende start en veel mensen vinden de website en bijbehorende berichten van de familie van Dokkumburg leuk. In de eerste week verzamelen we rond de 70 Facebook likes en hebben 566 (unieke) personen onze website bekeken. In totaal kijken al deze personen 2448 pagina’s of artikelen. In de resterende maanden van 2016 kijken in totaal 1435 (unieke) personen onze website en zijn er in totaal 6317 pagina’s bekeken. Van de 1435 personen is 48% nieuw en 52% bezoekt de website vaker dan één keer.

De meeste bezoekers komen uit Nederland gevolgd door Amerika, Engeland, Canada, Zweden, Duitsland en Spanje. Qua plaatsen komen de meeste bezoekers uit Steenwijk gevolgd door Amsterdam, Meppel, Franeker, Sint Annaparochie, Zwolle en Heerenveen. Nu wil het toeval zijn dat de meeste familieleden uit of rondom deze plaatsen komen. 🙂 Wat tevens opvalt is de website het meest wordt bekeken via een mobiel apparaat zoals een telefoon of tablet.

Meest bekeken artikel

Het best bekeken artikel is het artikel waarin wordt verteld dat Beppe een hart infarct heeft gehad en wordt vastgesteld dat Jürgen diabetes heeft. Dit artikel is in totaal 270 keer bekeken. Op de voet gevolgd is het artikel waarin Samantha en Frans hun nieuwe appartement laten zien in Chiang Mai, Thailand. Dit artikel is in totaal 269 keer bekeken. Nummer 3 is het artikel waarin Samantha zichzelf voorstelt. Met name doordat het artikel veel gedeeld wordt op Facebook zorgt ervoor dat dit artikel goed wordt bekeken, in totaal 252 keer.

Meeste reacties

Iedereen heeft de mogelijkheid om een reactie achter te laten op artikelen die we plaatsen. Gelukkig hebben familieleden en vrienden hier gehoor aan gegeven. We hebben in totaal 41 reacties mogen ontvangen op de website. De meeste reacties kregen we op het bericht wat Samantha en Frans aan het doen zijn in Thailand. Nummer 2 en 3 hebben evenveel reacties gekregen. Dit zijn de artikelen waarin Frans en Samantha hun eerste appartement laten zien in Thailand en waarin Jürgen uitlegt wat er allemaal gebeurd is en dat hij nu diabetes heeft.

De grappigste reactie kregen we echter van Marcel – bekend bij de redactie 😉 waarin hij vraagt hoe nu verder te moeten nadat hij de push-up challenge in 1 keer heeft voltooid. Niet getreurd, in 2017 gaan we verder met het bedenken van nieuwe oefeningen.

Al met al kunnen we zeggen dat heel veel hartverwarmende reacties gekregen waarin wordt meegeleefd met de betrokkenen. We danken jullie daar allemaal voor en hopen dat dit voor 2017 hetzelfde zal zijn.

Best bekeken filmpje

Naast dat we artikelen schrijven maken we af en toe ook filmpjes en deze voegen we dan toe aan het artikel. Als we kijken naar de Youtube pagina zien we dan al onze filmpjes (51 stuks) in totaal 1007 keren zijn bekeken. De kijktijd bedroeg 1425 minuten en gemiddeld kijken we 1 minuut en 24 seconden naar een filmpje.

Het filmpje waarin Samantha het nieuwe appartement in Chiang Mai laat zien is het meest bekeken met 90 weergaven. Op nummer 2 staat het filmpje van 23 oktober waarin herinneringen worden opgehaald over Wiebe van Dokkumburg. Op nummer 3 staat het filmpje waarin duidelijk wordt gemaakt hoe er eerbied getoond wordt aan de inmiddels overleden Thaise koning. Het filmpje wat het langst is bekeken is diegene waarin Jürgen uitlegt wat er allemaal gebeurd is ten tijde dat er diabetes is geconstateerd. In totaal is er door 50 personen gezamenlijk 191 minuten naar dit filmpje gekeken.

Doelen voor 2017

Nu het jaar 2016 ten einde loopt wordt het tijd om nieuwe doelen te stellen voor 2017. Zo blijft ons doel om de grootste familie website van Nederland te worden. We hopen dat meer familieleden gaan bloggen (bijv 1x in de maand) zodat we nog meer diversiteit krijgen op de website. We blijven een mix van artikelen aanbieden waarin persoonlijke verhalen worden afgewisseld met informatieve bijdrages. We hopen dat we langzaamaan gaan stijgen binnen zoekmachines zodat meer mensen onze website gaan vinden.

We hebben inmiddels de stamboom voor de Familie van Dokkumburg op orde gemaakt en gaan in 2017 de stamboom voor de Familie Ennema in orde maken.

Om een concreet doel te hebben willen we ervoor zorgen dat we aan het eind van 2017, 5000 unieke bezoekers per maand hebben. Om dit te realiseren zullen we hard aan de bak moeten en hebben we uiteraard jullie hulp nodig door een reactie te geven, op Facebook het bericht te delen of te ‘liken’.

Mochten er trouwens dingen zijn die je wellicht anders ziet of heb je suggesties om één en ander te verbeteren, geef dit dan aan in een reactie op dit bericht zodat we hiermee aan de slag kunnen!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *